Καλώς ήλθατε !

Καλώς ήλθατε ! To e- zizania είναι ένα εκπαιδευτικό, ενημερωτικό αλλά και ψυχαγωγικό ιστολόγιο .







Κυριακή 27 Ιανουαρίου 2013

Η γειτονιά μου

             
Η γειτονιά μου λέγεται <<ΚΛΑΖΑΚΙ>>.Δημιουργήθηκε  από μικρασιάτες πρόσφυγες . Βρίσκεται κοντά στη θάλασσα και είναι γεμάτη από ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα δωμάτια .
Στη  γειτονιά μου έχουμε μια τεράστια παραλία που φτάνει μέχρι το <<Πόρτο Καρράς >>. Είναι μια ζωντανή γειτονιά όπου μαζεύονται πολλές παρέες που περπατάνε στην παραλία και τα παιδιά παίζουν μπάλα στο γήπεδο που βρίσκεται στα ανατολικά της γειτονιάς μου .
Κάθε νοικοκυρά προσπαθεί να διακοσμήσει το σπίτι της και την αυλή της με όμορφα αναρριχώμενα λουλούδια και έτσι τα σπίτια και οι κήποι τα καλοκαίρια είναι πάντα χρωματιστά .
Στην γειτονιά μου βρίσκονται πολλά μαγαζιά που εξυπηρετούν τον κόσμο , ειδικά το καλοκαίρι ,που έχουμε πολλούς τουρίστες .Ο δήμος προσέχει την καθαριότητα στους δρόμους Αλλά και οι μαγαζάτορες κάθε πρωί καθαρίζουν το χώρο που είναι μπροστά από τα μαγαζιά τους .Ετσι η γειτονιά μου είναι συνέχεια καθαρή .
Στην παραθαλάσσια ταβέρνα << Πέτρος >> μαζεύονται παππούδες και γιαγιάδες του <<Κλαζακιού >> και περνάνε το χρόνο τους ευχάριστα .Το καλοκαίρι σε αυτό το χώρο έχει ζωντανή  μουσική και διασκεδάζουν οι πελάτες .
Κάθε καλοκαίρι στη γειτονιά μου έχουμε πρόβλημα με το πάρκινγκ .Οι γείτονες για να λύσουν αυτό το πρόβλημα , παρκάρουν τα αυτοκίνητά τους στο γήπεδο και  αφήνουν χώρο στα αμάξια των τουριστών .
             ΠΑΛΙΟΤΕΡΑ   ……………………………….

Παλιά στη γειτονιά μου υπήρχαν πολλά μικρά σπιτάκια , τα προσφυγικά , που τα είχε χτίσει μια γερμανική εταιρεία . Τα δωμάτια ήταν πολύ μικρά και τα πατώματα από χώμα . Δεν υπήρχε άσφαλτος στους δρόμους .
Η γειτόνισσά μου η κυρία Μαρία , μου είπε ότι οι γαλατάδες έφερναν γάλατα στην πόρτα του σπιτιού . Ο κόσμος τότε ήταν πιο χαλαρός και χαμογελαστός . Τώρα στη θέση των παλιών σπιτιών χτίστηκαν καινούρια σπίτια και ο κόσμος ζει με καινούριους ρυθμούς .

Ο μπαρμπα - Στρατής είναι γείτονάς μου και είναι 94 ετών . Μου είπε ότι παλιά μαζεύονταν είκοσι οικογένειες σε ένα σημείο και άναβαν μια μεγάλη φωτιά ( νυχτέρια ) .Κάποιοι έπαιζαν μουσική με τις φλογέρες και τα μπουζούκια , κάποιοι μιλούσαν και οι γυναίκες έπλεκαν .Ακόμα έτρωγαν μεζέδες , όπως αλμύρες , φακές , φασόλια , ψωμί , τυρί και ελιές .

                                                    Γιώργος Θεοδώρου
 

           Η   γειτονιά μου τα << ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ >>

Η γειτονιά μου λέγεται << Τουριστικά >> και είναι κοντά στο κοινοτικό κατάστημα . Στη γειτονιά μου σήμερα έχουν βελτιωθεί κατά πολύ οι δρόμοι, χωρίς λακκούβες  τα σπίτια και οι κήποι . Τα σπίτια είναι πολυκατοικίες και έχουν κήπους με δέντρα και λουλούδια .
Η ζωή περνάει ωραία ,χωρίς πολλούς θορύβους . Ακούγονται μόνο οι γείτονες που μαλώνουν για τα λουλούδια τους .

 
Στη γειτονιά μου υπάρχει και μια παιδική χαρά . Ένα όμως παιχνίδι είναι χαλασμένο και θέλω να πω στο δήμαρχο να στείλει εργάτες για να το φτιάξουν .
          Από τις πληροφορίες που μάζεψα , έμαθα ότι η γειτονιά μου ήταν δάσος και χωματόδρομος . Μέχρι και τσακάλια κρυβόταν στα χόρτα .
Όταν ήρθε ο παππούς μου με άλλους ανθρώπους καθάρισαν το μέρος και έφτιαξαν τα σπίτια τους .
Επειδή δεν υπήρχαν τότε καφενεία άναβαν φωτιές και καθόταν γύρω-γύρω και λέγαν αστεία μέχρι να έρθει η ώρα να πάνε για ύπνο .

                                                            Ρεβενικιώτης Βαγγέλης

                                            Η    γειτονιά μου

Η γειτονιά μου βρίσκεται κοντά στη β΄πλατεία του χωριού εκεί που συναντιούνται οι δρόμοι Ταξιαρχών Πασχαλάκη και 25ης Μαρτίου .Το σπίτι μου είναι επί της 25ης Μαρτίου .Ο δρόμος κοντά στο σπίτι μου είναι γεμάτος λακκούβες .
Στην γειτονιά μου τα περισσότερα σπίτια είναι καινούρια και δυο τρία μόνο είναι χαμηλά και παλιά . Εκει γύρω υπάρχουν ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα δωμάτια .Λίγο πιο κάτω βρίσκεται ένα κατάστημα που πουλάει είδη δώρων ,δίπλα ένα φροντιστήριο Αγγλικών –Γερμανικών –Πληροφορικής και λίγο πιο πάνω είναι ο φούρνος. Έχει πολλά φυτά τριανταφυλλιές , φοίνικες ,συκιές κ.αλ.Δυστυχώς δεν έχουμε χώρο να παίξουμε άνετα , γιατί περνάνε αυτοκίνητα .Συνήθως παίζουμε μπάλα , κυνηγητό και κρυφτό .Το καλοκαίρι έχει πολύ κόσμο λόγω των ξενοδοχείων και των ενοικιαζόμενων δωματίων . Το χειμώνα όλα είναι πιο ήσυχα ,αλλά δεν έχει πολύ φωτισμό .

                                 Η γειτονιά μου παλιότερα .

Παλιά η γειτονιά μου δεν είχε  μεγάλα σπίτια , ούτε δρόμους με άσφαλτο , τότε οι δρόμοι ήταν χωματόδρομοι .Στη  μοναδική πλατεία , τότε υπήρχαν πολλές ακακίες και μουριές και την άνοιξη φύτρωνε χαμομήλι . Τα σπίτια ήταν μικρά,  αυτά του εποικισμού .Στην αποβάθρα μπροστά ήταν αραγμένο το σκάφος του πολεμικού ναυτικού . Ο κόσμος τότε δε φοβόταν ,υπήρχε ασφάλεια .Ήταν όμως τα χρόνια πολύ δύσκολα .

                                               Αλέξανδρος
 
Η γειτονιά μου  λέγεται << Χωράφα >> και  βρίσκεται  ανάμεσα σε πέντε δρόμους ( Αριστοτέλους , Ακροπόλεως , Μ.Αλεξάνδρου , Μπιζανίου ).
Είναι γεμάτη ανηφόρες και κατηφόρες και σ΄αυτήν υπάρχουν πολλά σπίτια που είναι πολυκατοικίες και μονοκατοικίες .
Η ζωή στη γειτονιά μου περνάει ωραία χωρίς πολλές φασαρίες .
Τα παιδιά παίζουν στην παιδική χαρά που είναι στη μέση της γειτονιάς .
Στη γειτονιά μας αντιμετωπίζουμε δυο προβλήματα : Οι δρόμοι έχουν πολλές λακκούβες  και σ΄αυτούς συνεχώς τρέχουν νερά .

                                          Μπατζής Θανάσης
                                        Δραβαλιάρης Γιάννης
Η γειτονιά μου είναι μια όμορφη γειτονιά .Σ΄αυτήν υπάρχουν πολλά σπίτι και πολλά λουλούδια . Βρίσκεται κοντά στο γήπεδο , ανάμεσα στις οδούς Καραϊσκάκη , Σκρα  και Γράμμου , στο 52ο οικοδομικό τετράγωνο του χωριού μου .
Τα σπίτια είναι πολυκατοικίες και μερικά από αυτά είναι ξενοδοχεία . Η ζωή στη γειτονιά μου είναι φανταστική .Τα παιδιά παίζουν κρυφτό , κυνηγητό και ποδόσφαιρο και οι σχέσεις ανάμεσα στους γείτονες είναι πολύ καλές. Συζητάνε μεταξύ τους για τα οικονομικά της χώρας ή λένε ιστορίες από τα παλιά .

Στην γειτονιά μου υπάρχουν δυο προβλήματα . Το ένα είναι πως κάποιοι γείτονες πετάνε τα σκουπίδια τους όπου να΄ναι και το άλλο ότι παρκάρουν όπου θέλει ο καθένας .
Παλιά στη γειτονιά μου υπήρχε μόνο το σπίτι της γιαγιάς μου .Παντού έβλεπες μόνο δέντρα .

                                                 Τσιακμάκης  Θανάσης


Η παλιά γειτονιά ήταν γεμάτη ωραίους κήπους , όμως δεν είχε δρόμους ούτε φώτα . όλοι οι δρόμοι μύριζαν γιασεμί .Οι αυλές ήταν βαμμένες με ασβέστη. Αυτοκίνητα δεν κυκλοφορούσαν πουθενά και είχαν τα παιδιά πολύ χώρο για να παίξουν .Τώρα η γειτονιά γέμισε σπίτια και αυτοκίνητα .Οι κήποι λιγόστεψαν και τα παιδιά δεν μπορούν πια να παίξουν στους δρόμους γιατί αυτοί γέμισαν με αυτοκίνητα .

                                                                 Άλεξ