Οι πρώτοι Έλληνες κινηματογραφιστές είναι οι αδερφοί Ιωάννης και Μιλτιάδης Μανάκια ,που εργάζονται ως φωτογράφοι στα Γιάννενα .
Το 1906 γυρίζουν μια ταινία με σκηνές από τους Ολυμπιακούς Αγώνες στην Αθήνα
•Το 1911 κινηματογρφαούν ένα ντοκυμαντερ , την επισκεψη του προτελευταίου σουλτάνου της Οθωμανικής αυτοκρατορίας Μεχμέτ Ρεσατ του Ε΄ στη Θεσσαλονίκη .
•
Το 1912 αποθανατίζουν σε ταινία την είσοδο του βασιλιά Κωνσταντίνου στη Θεσσαλονίκη
ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΕΣ
•Το 1911 παρουσιάζεται στην κινηματογραφική οθόνη η << Γκόλφω >>
•
Η φτωχή και ορφανή Γκόλφω, μια όμορφη νεαρή βοσκοπούλα που ξενοδουλεύει υπηρετώντας τον τσέλιγκα Ζήση, γνωρίζει τον έρωτα στα μάτια ενός παλικαριού της περιοχής, του βοσκού Τάσου. Κι ενώ την πολιορκεί το αρχοντόπουλο της περιοχής, ο Κίτσος, εκείνη αρνείται τις προτάσεις του και παραμένει πιστή στους όρκους αγάπης που έχει ανταλλάξει με τον Τάσο.
Οι δύο νέοι αρραβωνιάζονται και ετοιμάζονται να παντρευτούν, όταν ο Τάσος δέχεται πιεστικά προξενιά για την εξαδέλφη του Κίτσου και κόρη του τσέλιγκα, Σταυρούλα. Παρά την αρχική του άμεση άρνηση, ο Τάσος τελικά δελεάζεται από τη μεγάλη προίκα της Σταυρούλας και διώχνει την Γκόλφω. Η νεαρή κοπέλα απελπίζεται, χάνει τα λογικά της και καταριέται τον Τάσο. Λίγο πριν τον γάμο τους, η παραλοϊσμένη πια Γκόλφω σηκώνει την κατάρα και τους εύχεται κάθε ευτυχία. Ο Τάσος κλονίζεται από το μεγαλείο του έρωτά της, αλλάζει γνώμη και τρέχει στο κατόπι της, είναι όμως αργά: Η Γκόλφω έχει φαρμακωθεί και ξεψυχά στα χέρια του. Ο Τάσος αυτοκτονεί στο πλευρό της
Το 1912 ο κωμικός Σπυρίδων Δημητρακόπουλος ιδρύει την <<Αθήνη φίλμ >> γυρίζοντας συνολικά τέσσερις (4) κωμικές ταινίες μικρού μήκους . Το 1911 λοιπόν γύρισε την πρώτη του κωμική ταινία , χωρίς ήχο, <<, Κβο Βάντις Σπυριντιών,>> για να ακολουθήσουν οι <<Ο Σπυριντιών χαμαιλέων>> << ο Ο Σπυριντιών μπέμπης>>και το 1914 <<Οι δυο τυχεροί>>
1916 :Ιδρύεται η εταιρεία <<Άστυ φιλμ >> και γυρίζεται τότε η ταινία << Η τύχη της Μαρούλας >>
•
Η Μαρούλα, είναι μια απλή κοπέλα από ένα χωριό της Άνδρου που πάει να δουλέψει σε ένα σπίτι στην Αθήνα. Μέσα από την χιουμοριστική ταινία παρακολουθούμε τη ζωή των υπηρετών, σε ένα αστικό σπίτι της Αθήνας στα τέλη 19ου αιώνα. Το έργο είναι γεμάτο μουσική, τραγούδια και χορό
•Οι αδερφοί Γαζιάδη ιδρύουν την εταιρεία << Dag film >> και το 1927 κινηματογραφούν τον <<Προμηθέα Δεσμώτη >>και το 1928 Την ταινία << έρως και κύματα >>
•Η ταινία αυτή θεωρείται σαν η πρώτη πετυχημένη ταινία που γυρίστηκε στην Αθήνa
•Επόμενη ταινία ήταν << Το λιμάνι των δακρύων >>
•Ένα πλήρωμα τίμιων και αγνών σφουγγαράδων μπλέκει στα δίχτυα μιας σπείρας αδίστακτων λαθρέμπορων, οι οποίοι σκοπεύουν να εκμεταλλευτούν την ικανότητά τους στην αλιεία των σφουγγαριών, για να φέρουν στην επιφάνεια ανεκτίμητης αξίας αρχαία και να τα βγάλουν κρυφά από τη χώρα.
Ακολουθεί μια άλλη ταινία τους
•Σ’ ένα χωριό της Πελοποννήσου, στις πλαγιές του όρους Χελμού, ζει ο πλούσιος τσέλιγκας μπάρμπα-Μήτρος με τη γυναίκα του Ασημίνα, τον γιο του Θύμιο και την ψυχοκόρη του Αστέρω
Τα παιδιά αγαπιούνται, αλλά ο κυρ-Μήτρος παντρεύει την Αστέρω με τον αρχιτσέλιγκα Στάμο. Όταν όμως ο Στάμος σκοτώνεται και η Αστέρω χάνει τα λογικά της, ο μπάρμπα-Μήτρος που βλέπει τον γιο του να μαραίνεται, του αποκαλύπτει ότι όλη του η περιουσία είναι της Αστέρως και τον προτρέπει να την παντρευτεί
•Το 1929 εμφανίζεται ο Αχιλλέας Μαδρας με την ταινία <<Μαρία Πενταγιώτισσα >>
• Η Μαρία από τους Πενταγιούς ερωτεύεται ένα παλικάρι, ο έρωτάς τους όμως θα πρέπει να ξεπεράσει τα εμπόδια που βάζει ένας πλούσιος τσέλιγκας ο οποίος θέλει τη Μαρία.
•Θεωρείται μια από τις πιο αξιόλογες προσπάθειες του ομιλούντα κινηματογράφου
•Η υπόθεση αφορά σ’ έναν απάχη (μόρτη, αλήτη των πόλεων) τον οποίο όλοι αποκαλούν «Πρίγκιπα» και που το πραγματικό του όνομα είναι Κώστας. Ο Κώστας, λοιπόν, σώζει δύο αφελείς από άγριο ξυλοδαρμό. Μια νοστιμούλα μοδίστρα, η Τιτίκα, που περνά από εκεί τυχαία, περιποιείται τις ελαφριές πληγές του και έτσι ερωτεύονται ο ένας τον άλλον. Μια εβδομάδα αργότερα, ο Κώστας πληρώνεται για να παραστήσει έναν πρίγκιπα του Βυζαντίου στη δεξίωση της νεόπλουτης οικογένειας του Ελληνοαμερικανού Ξενοφώντα Παραλή, της χαριτωμένης κόρης του Βέρας, καθώς και της γεροντοκόρης αδελφής του Αρετής. Η οικογένεια έχει μόλις εγκατασταθεί στην Αθήνα. Ο Κώστας φλερτάρει διακριτικά τη Βέρα η οποία ανταποκρίνεται, αλλά η άφιξη της Τιτίκας, που φέρνει μια τουαλέτα της Βέρας, γίνεται αιτία να αποκαλυφθεί η μικροπλεκτάνη. Ο μίστερ Παραλής τον διώχνει με τις κλοτσιές. Στη συνέχεια, ο τύπος κληρονομεί μια σημαντική περιουσία, ανασκουμπώνεται και πραγματοποιεί το όνειρο της Τιτίκας που θέλει να καλοπαντρευτεί.
•Το 1931 ο Ορέστης Λάσκος ιδρύει την
•<< Αστρο φίλμ >> και παράλληλα γυρίζει την ταινία << Δάφνις και Χλόη >>
•Η πρώτη ολοκληρωμένη ομιλούσα ταινία είναι ο
•<<Αγαπητικός της Βοσκοπούλας >>
•
Ένας βοσκός αγαπάει μία όμορφη βοσκοπούλα, την οποία όμως ερωτεύεται και ο τσέλιγκας για τον οποίο δουλεύει.
<<Τραγούδι του χωρισμού >>
με τον Λάμπρο Κωνσταντάρα
Ένας νησιώτης ψαράς συνδέεται συναισθηματικά με μια νεαρή ντόπια. Όταν θα φτάσει στο νησί μια πλούσια γυναίκα θα την ερωτευτεί και θα την ακολουθήσει στην Αθήνα. Αυτή θα προσπαθήσει να τον αναδείξει σε τραγουδιστή, αλλά εκείνος στο τέλος επιστρέφει στο νησί του και στην παλιά του αγαπημένη
•Μετά τον πόλεμο και με τη γερμανική κατοχή , παρ΄όλες τις κακουχίες , την πείναι και το θάνατο έκαναν δειλά την εμφάνισή τους κάποιες ελάχιστες ταινίες . ‘
•Το πιο σημαντικό γεγονός της εποχής είναι η ίδρυση της εταιρείας
<<Φίνος Φιλμ>>
•Μεταξύ 1940 -1944 γυρίζονται δυο ταινίες
•<< Η φωνή της καρδιάς >
•Ο κυρ Σπύρος έχει αποφυλακιστεί μετά από χρόνια επειδή είχε σκοτώσει τον εραστή της γυναίκας του. Αναζητά την κόρη του που συχνάζει στην ταβέρνα όπου εργάζεται ο ίδιος. Σιγά-σιγά αρχίζει να συμπαθεί ο ένας τον άλλο και θα την βοηθήσει να παντρευτεί τον άντρα που αγαπά
•Η δεύτερη ταινία ήταν τα
•<< Χειροκροτήματα >>
•
Είναι η ιστορία ενός καλλιτέχνη που γέρασε πάνω στο παλκοσένικο κάνοντας χιούμορ ή τραγούδια και σκορπίζοντας ένα γέλιο ή ένα δάκρυ αναλόγως με το κέφι του κοινού.Του κοινού... που δεν υποπτεύεται ποτέ ποιο δράμα ή ποια κωμωδία μπορεί να κρύβη κάθε καλλιτέχνης πίσω από τα συναρπαστικά και εφήμερα Χειροκροτήματα...
Με την απελευθέρωση μπορούμε να πούμε ότι αρχίζει η ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου ……….