Καλώς ήλθατε !

Καλώς ήλθατε ! To e- zizania είναι ένα εκπαιδευτικό, ενημερωτικό αλλά και ψυχαγωγικό ιστολόγιο .







Τετάρτη 19 Δεκεμβρίου 2012

ΑΝΑΓΩΓΗ στην δεκαδική κλασματική μονάδα




Πώς βρίσκουμε το μέρος μιας ποσότητας, όταν γνωρίζουμε ολόκληρη την ποσότητα;

Πρόβλημα: Σε ένα εργοστάσιο εργάζονται 150 άτομα. Τα 4/10 των ατόμων είναι γυναίκες και οι υπόλοιποι άντρες. α. Πόσες είναι οι γυναίκες; β. Πόσοι είναι οι άντρες;


α. Γνωρίζουμε το σύνολο των ατόμων (δηλ. τα 10/10 των ατόμων) που είναι 150 άτομα.

Για να βρω τα 4/10, θα βρω πρώτα το 1/10, θα κάνω δηλ. αναγωγή στη δεκαδική κλασματική μονάδα.

· Τα 10/10 των ατόμων είναι 150 άτομα.

· Το 1/10 των ατόμων είναι 150 : 10 = 15 άτομα.

· Τα 4/10 των ατόμων είναι 15 Χ 4 = 60 άτομα.

Άρα οι γυναίκες (τα 4/10) είναι 60


β. Οι άντρες είναι 150 – 60 =90.


Πώς βρίσκω ολόκληρη την ποσότητα, αν γνωρίζω το ένα μέρος της;

 

Πρόβλημα: Ο πατέρας ξόδεψε τα 6/10 της μπογιάς που είχε αγοράσει. Η μπογιά που ξόδεψε ήταν 30 λίτρα. Πόσα λίτρα ήταν όλη η μπογιά που είχε αγοράσει;

 

Θα εργαστούμε με αναγωγή στη δεκαδική κλασματική μονάδα.

 

· Τα 6/10 της μπογιάς είναι 30 λίτρα.

· Το 1/10 της μπογιάς είναι 30 : 6 = 5 λίτρα.

· Τα 10/10 (όλη η μπογιά) είναι 10 Χ 5 = 50 λίτρα.

Άρα είχε αγοράσει 50 λίτρα μπογιάς.