Καλώς ήλθατε !

Καλώς ήλθατε ! To e- zizania είναι ένα εκπαιδευτικό, ενημερωτικό αλλά και ψυχαγωγικό ιστολόγιο .







Τρίτη 1 Απριλίου 2014

Ο ΑΠΡΙΛΗΣ ΜΗΝΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΟΙΗΤΕΣ ..

Ο  μήνας, ο “ευαίσθητος”, “ξανθός” Απρίλης είναι ο πιο πολυτραγουδισμένος μήνας και η  μούσα των σημαντικότερων ποιητών μας.
Ας  θυμηθούμε κάποια από τα ποιήματα και τα τραγούδια που γράφτηκαν γι’ αυτόν.

Διονύσιος Σολωμός, «Ελεύθεροι πολιορκημένοι»
(απόσπασμα)
 «Ο  Απρίλης  με  τον  Έρωτα  χορεύουν  και  γελούνε,
Μάγεμα  η  φύσις  κι  όνειρο  στην  ομορφιά  και  χάρη,
Η  μαύρη  πέτρα  ολόχρυση  και  το  ξερό  χορτάρι`
Με  χίλιες  βρύσες  χύνεται,  με  χίλιες  γλώσσες  κρένει`
Όποιος  πεθαίνει  σήμερα  χίλιες  φορές  πεθαίνει.
Τρέμ’  η  ψυχή  και  ξαστοχά  γλυκά  τον  εαυτό  της…
 Έστησ’  ο  Έρωτας  χορό  με  τον  ξανθόν  Απρίλη,
Κι  η  φύσις  ηύρε  την  καλή  και  τη  γλυκιά  της  ώρα….

Γιάννης Ρίτσος, «Παιχνίδια του ουρανού και του νερού»

XVIII
Μες στο δάσος μες στη νύχτα/ μια τρυπίτσα είναι τ’ αστέρι
τρέχει από κει μέσα, τρέχει/ τρέχει ρυάκι το φλουρί
ρυάκι το μαργαριτάρι/ γέμισα τις τσέπες μου
γέμισα τα χέρια μου/ δεν μπορώ να σταματήσω
πάρτε τά μου ή πάρτε με
με τα χέρια λεύτερα/ τον Απρίλη να μπατσίσω

 Ηλίας Κατσούλης : Ένας  Ευαίσθητος  Απρίλης
Ένας ευαίσθητος Απρίλης, ένας αθέατος καιρός
γελάει το φρουρό της πύλης και βγαίνει ήλιος λαμπερός.
Πετά τα ρούχα του στρατιώτη, φορά πουκάμισο λευκό
και στην αγάπη του την πρώτη στέλνει ένα όνειρο γλυκό.
Φέρνει μια ζάλη στους ανέμους, ανατριχίλα στο νερό
με την καρδιά στήνει πολέμους και με τον Έρωτα χορό.


Μίκης Θεοδωράκης: Απρίλη μου ξανθέ

Απρίλη μου, Απρίλη μου ξανθέ
και Μάη μυρωδάτε, καρδιά μου πώς αντέ
Καρδιά μου πώς, καρδιά μου πώς αντέχεις
μέσα στην τόση αγάπη και στις τόσες ομορφιές

Γιομίζ’ η γειτονιά τραγούδια και φιλιά
Την κοπελιά μου τη λένε Λενιώ
Την κοπελιά μου τη λένε Λενιώ
Την κοπελιά μου τη λένε Λενιώ, μα το `χω μυστικό

Αστέρι μου, αστέρι μου χλωμό
του φεγγαριού αχτίδα στο γαϊτανόφρυδο
Στο γαϊτανο , στο γαϊτανοφρυδό σου
κρεμάστηκε η καρδιά μου σαν το πουλάκι στο ξόβεργο

Γιομίζ’ η γειτονιά...

Λουλούδι μου, λουλούδι μυριστό
και ρόδο μυρωδάτο, στη μάνα σου θα `ρθω
στη μάνα σου, στη μάνα σου θα `ρθω
να πάρω την ευχή της και το ταίρι που αγαπώ