Καλώς ήλθατε !

Καλώς ήλθατε ! To e- zizania είναι ένα εκπαιδευτικό, ενημερωτικό αλλά και ψυχαγωγικό ιστολόγιο .







Παρασκευή 29 Μαρτίου 2013

ΠΑΙΖΟΥΜΕ με τα << Τα κοριτσάκια με τα ναυτικά >>

Αφού διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε το βιβλίο της Ελένης Δικαίου << Τα κοριτσάκια με τα ναυτικά >>  ήρθε η ώρα και να παίξουμε .
Πρώτα προσπαθήσαμε να βρούμε  <<  ποιος το είπε >> .Σε  ένα πίνακα που υπήρχαν γραμμένες  φράσεις των ηρώων του βιβλίου κολλήσαμε τα ονόμα τους .
Ύστερα βάλαμε αριθμούς από το 1-19 στα γεγονότα που ήταν μπερδεμένα , βάζοντας τα έτσι σε σωστή χρονικη σειρά . Μετά ήρθε η ώρα του σταυρόλεξου και στο τέλος ζωγραφίσαμε τα δυο κοριτσάκια .


ΤΑ ΚΟΡΙΤΣΑΚΙΑ ΜΕ ΤΑ ΝΑΥΤΙΚΑ - Το ποίημά μας

                       TΟ  ΠΟΙΗΜΑ  ΜΑΣ 

        Ζούσαν ωραία στη Σμύρνη μια φορά
        το  Κατινάκι , η Μαρίτσα και όλη η φαμελιά .
        Βόλτες στην προκυμαία κάνανε  ντυμένες ναυτικά
        με τη νενέ , με τον μπαμπά και με τον Τούρκο  αμαξά .

        Κι ήρθε μια μέρα η διαταγή να πάνε στο στρατό
        οι Έλληνες της Σμύρνης ως σαράντα χρονώ.
        Στα τάγματα εργασίας δεν είχε εκεί σωσμό
        και ο πατέρας αρνήθηκε των Τούρκων τον παραλογισμό

       Το Μάη του 19 εφτάσανε καράβια ελληνικά
       και των ανθρώπων η καρδιά πλημμύρισε χαρά.
      Αποφασίσαν οι δυνατοί , υπέγραψαν οι Οθωμανοί
      η Σμύρνη η ξακουστή να γίνει πάλι Ελληνική

     Δεν πέρασε όμως καιρός και νέα ήρθαν θλιβερά
     γιατί θελήσαν οι Έλληνες να φτάσουνε στην Κοκκινη Μηλιά .
    Αγρίεψαν οι Νεότουρκοι , σφάζουν γυναίκες και παιδιά
     τους Χριστιανούς γυρεύουνε να διώξουν μακριά .

    Στην Σμύρνη την όμορφη βάλανε φωτιά
    πάει το σπίτι των κοριτσιών , δεν υπάρχει πια .
    Σκοτώθηκαν οι συγγενείς ,ξαδέρφια και η γιαγιά .
    Τρέχει ο μπαμπάς , η μαμά μαζί με τα παιδιά
    για να σωθούν στα καράβια τα συμμαχικά .

   Ένα καράβι τους έφερε στης Λέσβου το νησί
   αχ πόσο πονούσανε βαθιά μες στη ψυχή .
   Τ΄αφήσαν όλα πίσω τους , όλη τους τη ζωή
   άραγε θα ξαναγύριζαν κάποτε  σ΄αυτή .


Τους πήγανε στον Πειραιά , μείνανε μια βραδιά
και το πρωί ξεκίνησαν με τρένο για το βορρά.
Στο Βόλο είχαν συγγενείς , θα ζούσανε  εκεί
σε ξένο τόπο θ΄αρχιζαν μια  νέα τους ζωή

Όλα τους ήρθαν δύσκολα , πρόσφυγες χωρίς δουλειά
τις δίδυμες κοροιδευαν τα άλλα τα παιδιά .
Όλα αλλάξαν μέσα τους , σκλήρυνε  η μαμά
καθόλου δεν τα πήγαινε καλά με τον μπαμπά .


Στήσαν παράγκες ξύλινες , δικά τους μαγαζιά
μα κάποιοι τους εζήλεψαν , τους έβαλαν φωτιά .
Και τότε αποφάσισαν να παν στην ερημιά
σπίτι να βρουν να μείνουνε στα προσφυγικά .

Σε μια κάμαρα βολεύτηκαν χωρίς πολλά πολλά
πόσο άσχημα περνούσανε τα άτυχα παιδιά .
Μια κρυα μέρα βροχερή χάσανε τον μπαμπά
κλάψανε πόνεσαν πολύ τα δυο ορφανά .
Μα όρκο δώσανε μαζί μέσα  απ΄την καρδιά
μια πόλη να φτιάξουνε σαν την Σμύρνη  την παλιά .

          Για την κ.Ελένη Δικαίου με αγάπη
               οι μαθητές  της Ε΄τάξης του Δημ. Σχ. Ν .Μαρμαρά

ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ


Πέμπτη 28 Μαρτίου 2013

Τα κοριτσάκια με τα ναυτικά





Κάνε κλικ   στο βελάκι , και κατέβασε το αρχείο ΔΙΚΑΙΟΥ 2  
 Σκέψου  ποιος το είπε , και αντιστοίχισε  σωστά τις φράσεις με τους ήρωες της ιστορίας  


Τρίτη 26 Μαρτίου 2013

ΣΤΑΥΡΟΛΕΞΟ με << Τα κοριτσάκια με τα ναυτικά >>

κάνε ΚΛΙΚ   , κατέβασε το αρχείο ΔΙΚΑΙΟΥ , αποθήκευσέτο στην επιφάνεια εργασίας και παίξε με τα
<<ΚΟΡΙΤΣΑΚΙΑ ΜΕ ΤΑ ΝΑΥΤΙΚΑ >>
 

ΦΩΣ -ΣΚΙΕΣ

Τα  αδιαφανή σώματα , όπως είναι γνωστό δεν αφήνουν το φως να τα διαπεράσει .Πίσω από αυτά τα σώματα σχηματίζεται σκιά .
Όσο πιο κοντά βρίσκεται το αδιαφανές σώμα στη φωτεινή πηγή , τόσο πιο μεγάλη είναι η σκιά του .

ΚΑΝΕ   ΚΛΙΚ  στην εικόνα και μεγάλωσε ή μίκρυνε τη σκιά .

Δες  ένα βιντεο με ανθρώπινες σκιές






ΠΑΙΞΕ  ΜΕ ΣΚΙΕΣ


Δευτέρα 25 Μαρτίου 2013

Μονάδες μέτρησης μήκους

Μονάδες μέτρησης μήκους
Μονάδας μέτρησης του μήκους είναι το μέτρο (μ. - m
Υποδιαιρέσεις του μέτρου
  • δεκατόμετρο ή παλάμη (δεκ. - dm) - 1 δεκ. = 1/10 μ. ή 0,1 μ.
  • εκατοστόμετρο (εκ. - cm) - 1 εκ. = 1/100 μ. ή 0,01 μ.
  • χιλιοστόμετρο (χιλ. - mm) - 1 χιλ. = 1/1.000 μ. ή 0,001 μ.
Πολλαπλάσια του μέτρου
Το χιλιόμετρο (χμ. - km) - 1 χμ. = 1.000 μ.
Μετατροπές
Για να μετατρέψουμε μια μονάδα μέτρησης μήκους σε μικρότερη, πολλαπλασιάζουμε με το 10, 100 ή 1.000.

ΑΣΚΗΣΗ   1η :  Μέτρησε το μήκος της κόκκινης γραμμής.ΚΑΝΕ  ΚΛΙΚ   στον χάρακα


ΑΣΚΗΣΗ  2η : Ταίριαξε τις ισες μετρήσεις .ΚΑΝΕ ΚΛΙΚ  στην εικόνα



ΑΣΚΗΣΗ  3η :                        ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΑ ΚΕΝΑ

ΑΣΚΗΣΗ 4η :             Μέτρησε το μήκος των αντικειμενων .ΚΑΝΕ ΚΛΙΚ στην εικόνα .


 

Τα κοριτσάκια με τα ναυτικά


         
             Πώς  έζησαν οι μικρές αδερφές  την  καταστροφή

 Στην αρχή , όταν μπήκαν στην πόλη οι πρώτοι Τσέτες , όλοι οι κάτοικοι ήταν τρομοκρατημένοι .Τα δυο κορίτσια ήταν πάρα πολύ φοβισμένα ακόμα και ο μπαμπάς που ήθελε να τα προστατέψει . Κλειδώθηκαν μέσα στο σπίτι και δεν ακουγόταν τίποτα ούτε ψυχή .
Αργότερα ακούστηκαν φωνές , πως καιγόταν η Αρμενογειτονιά .Όλοι τρελάθηκαν και φοβισμένοι έτρεξαν να κρυφτούν , όπου μπορούσε ο καθένας. Η φωτιά ήταν μεγάλη , κανείς δεν θα μπορούσε να τη σβήσει .Καπνοί απλώθηκαν παντού , έφτασαν μέχρι την προκυμαία .
Όταν ακούστηκαν οι πρώτες εκρήξεις η οικογένεια βρήκε καταφύγιο στο νεκροταφείο .     .Εκεί έκατσαν σ΄έναν τάφο , γιατί κρύωναν και ο πατέρας πήρε τις δίδυμες αγκαλιά . Ένιωθαν τρόμο γι΄αυτά που συνέβαιναν στην πόλη Δυο μέρες έμειναν εκεί .         
Το τρίτο πρωί αποφάσισαν να πάνε να δούνε το σπίτι τους .Όμως σπίτι δεν υπήρχε πια ,όλα είχαν καεί . Πόσο πολύ λυπήθηκαν τα κορίτσια ! Πάει το σπίτι , εκεί που γεννήθηκαν και  μεγάλωσαν
Πόνος , Θλίψη και απελπισία  ! Τώρα  πού θα μείνουν ;
Βρήκαν καταφύγιο μαζί με άλλους σε ένα σχολείο .Οι δίδυμες δεν μπορούσαν να κοιμηθούν . Ανατρίχιαζαν κάθε φορά που σκεφτόταν το ξεκοιλιασμένο κοριτσάκι που είχαν δει στο δρόμο . Και δεν έφτανε αυτό
Μια μέρα άκουσαν τον Τούρκο διοικητή να φωνάζει πώς τα γυναικόπαιδα θα μπορούσαν να φύγουν , αλλά οι άντρες από 18-45 χρονών θα έμεναν πίσω , αιχμάλωτοι . Η μητέρα και τα κορίτσια φοβήθηκαν ότι θα φύγουν χωρίς τον μπαμπά τους και στεναχωρήθηκαν πολύ . Ένιωσαν όμως ανακούφιση όταν οι Τούρκοι νόμισαν τον μπαμπά τους για γέρο , είχε πολλά γένια- και δεν τον πήραν μαζί τους .

Τετάρτη 20 Μαρτίου 2013

ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΙΣΤΟΡΙΑΣ 17-22

 Στην ενότητα μιλήσαμε για τις σχέσεις των Βυζαντινών με τους γείτονες λαούς , τους Αβάρους , του Πέρσες , τους Άραβες , τους Σλάβους , τους Βουλγάρους και τους Ρώσους .

Αν  θέλετε να κάνετε μια επανάληψη σ΄αυτήν την ενότητα πατήστε στις εικόνες


 

ΚΑΝΑΡΗΣ Ο ΠΥΡΠΟΛΗΤΗΣ

   

Παπαφλέσσας -Η μάχη στο Μανιάκι


                     Η αυτοθυσία του παλικαριού -    Το   φιλί    του  εχθρού

 

Τρίτη 19 Μαρτίου 2013

Δικτυακός τόπος της Ε.Ε.για τα δικαιώματα του παιδιού



                          ΜΠΕΣ    και   παίξε   με τα   δικαιώματά   σου

Δευτέρα 18 Μαρτίου 2013

Διεθνής σύμβαση για τα δικαιώματα του παιδιού

ΕΔΩ μπορείτε να διαβάσετε με απλά λόγια  όλα τα δικαιώματα του παιδιού

ΠΑΙΖΩ ΣΚΑΚΙ με αντίπαλο τον υπολογιστή

Για τη μικρή Ελεάνα που της αρέσει πολύ το σκάκι .

ΚΛΙΚ  στην εικόνα

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ


ΣΜΥΡΝΗ - ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ

Κυριακή 17 Μαρτίου 2013

ΤΑ ΚΟΡΙΤΣΑΚΙΑ ΜΕ ΤΑ ΝΑΥΤΙΚΑ

ΤΟ  ΜΕΓΑΛΟ ΣΠΙΤΙ

Το σπίτι της γιαγιάς και του παππού , το Μεγάλο Σπίτι , στα προάστια της Σμύρνης ήταν στ΄αλήθεια πολύ μεγάλο .
Είχε πολλά δωμάτια , πολλές σάλες , κουζίνες και σοφίτες .
Εξωτερικά είχε μια  μεγάλη βεράντα και γύρω γύρω άσπρες κολόνες . Οι σκάλες ήταν τεράστιες και μαρμάρινες και η εξώπορτα ήταν ψηλή με στολίδια και χρωματιστά τζάμια .Δεξιά και αριστερά από την πόρτα υπήρχαν δυο μπρούτζινα αγοράκια που κρατούσαν τα φώτα .Στον κήπο υπήρχαν πολλά λουλούδια , δυο φοινικιές , λεμονιές , πορτοκαλιές και πεύκα . Ακόμα εννιά αγαλματάκια με τις μούσες και ένα σιντριβάνι .

Όποτε πήγαιναν οι δυο αδερφές στο σπίτι της γιαγιάς και του παππού περνούσαν υπέροχα . έπαιζαν στα δωμάτια , έτρεχαν στις σάλες , εξερευνούσαν τις σοφίτες , χάζευαν στις κουζίνες και κουβέντιαζαν με τους αμαξάδες στους στάβλους .

Ιωάννα , Γιάννης , Πηνελόπη , Άλεξ

Mάρτης μου ο Λυσίας

ΚΛΙΚ   στην εικόνα

«Μάρτης μου ο Λυσίας, θα βρω τον θησαυρό!»- ένας διαγωνισμός για τους μαθητές
Απευθύνεται σε μαθητές της Δ΄, Ε΄, Στ΄ Δημοτικού, του Γυμνασίου και Λυκείου. Είναι ένας διαγωνισμός με πολύ ενδιαφέρον, αναζήτηση πληροφοριών και αρκετό σασπένς.
Ο ΛΥΣΙΑΣείναι Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός μέσω Internet, ο οποίος οργανώνεται για 15η συνεχή χρονιά. Ο διαγωνισμός διεξάγεται, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, από τα Εκπαιδευτήρια Δούκα, τη MicrosoftHellas και τον OTE, με τη συνεργασία του Ιδρύματος Λαμπράκη και της ΕΠΥ(Ελληνικής Εταιρείας Επιστημόνων Η/Υ και Πληροφορικής), διακεκριμένων επιστημόνων από Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, Ινστιτούτα, Πανεπιστήμια, καθώς και εκπαιδευτικών απ’ όλες τις βαθμίδες Εκπαίδευσης.

25 η Μαρτίου 1821

  Κανε  ΚΛΙΚ   στην εικόνα και θα βρεις υλικό  για πολλούς αγωνιστές του 1821

Σάββατο 16 Μαρτίου 2013

Τα κοριτσάκια με τα ναυτικά



Η  Μαρίτσα  και  το Κατινάκι
οι δυο δίδυμες αδερφές , που
πρωταγωνιστούν στο βιβλίο
της Ελένης Δικαίου ,
<< Τα κοριτσάκια με τα ναυτικά >>
όπως τις ζωγράφισε η Ιωάννα
Οι   δίδυμες  πάνε βόλτα με τη μαμά τους στη Σμύρνη

ζωγραφιά της Πηνελόπης
                         

Παρασκευή 15 Μαρτίου 2013

Πέμπτη 14 Μαρτίου 2013

σταυρόλεξο << Φιλικές σχέσεις και συγκρούσεις με Βουλγάρους και Ρώσους >>

ΚΛΙΚ  στην εικόνα για να παίξεις με το σταυρόλεξο

Η Σμύρνη μάνα καίγεται




Η  ζωή της οικογένειας , που πρωταγωνιστεί στο βιβλίο της Ελένης Δικαιού << Τα κοριτσάκια με τα ναυτικά >> ,   άλλαξε ριζικά μετά την καταστροφή της Σμύρνης . Η μικρή Μαρίτσα και η δίδυμη αδερφή της  έζησαν από κοντά την φρίκη της καταστροφής .




Τετάρτη 13 Μαρτίου 2013


               Μετά  το τέλος της εκδήλωσης στο Τεχνικό Επιμελητήριο  , περπατώντας  στους  δρόμους του Πολυγύρου .

ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ


                                          Ήμασταν κι εμείς  εκεί .............

Τρίτη 12 Μαρτίου 2013

Μάθημα αγιογραφίας

Ευχαριστούμε πολύ την κ. Χριστίνα και την κ. Ελένη για το πρώτο μάθημα αγιογραφίας .

ΝΤΕΝΙΣ Ο ΤΡΟΜΕΡΟΣ


Σαν  σήμερα στις 12 Μαρτίου 1951 πρωτοεμφανίστηκε ο Ντένις ο τρομερός  σαν  κόμικς σε 16 εφημερίδες των ΗΠΑ.
Ο Ντένις ο Τρομερός  είναι ένας χάρτινος ήρωας, με μεγάλη καριέρα σε όλα τα μέσα και γεννήθηκε από το πενάκι του σκιτσογράφου Χανκ Κέτσαμ (1920-2001).
Ο Ντένις Μίτσελ είναι ένα ξανθό αγοράκι, ηλικίας πεντέμισι ετών. Ντύνεται με φόρμες και στην κωλότσεπή του έχει πάντα μία σφεντόνα. Είναι αξιαγάπητος, αλλά και σκανδαλιάρης. Αυτός που κυρίως την πληρώνει από τα καμώματά του είναι ο ηλικιωμένος γείτονάς του, ο κύριος Τζορτζ Γουίλσον, ένας συνταξιούχος ταχυδρομικός, που το μόνο που θέλει είναι η ησυχία του.

Δευτέρα 11 Μαρτίου 2013

ελέγχος γνώσεων .......του φωτός


Ποια  υλικά είναι διαφανή , ημιδιαφανή , αδιαφανή ;
 Απάντησε και έλεγξε τι έμαθες .

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΖΟΜΑΣΤΕ ΜΕ ΤΑ ΔΙΑΦΑΝΗ , ΑΔΙΑΦΑΝΗ, ΗΜΙΔΙΑΦΑΝΗ ΣΩΜΑΤΑ

Δοκιμάσαμε τη .....  διαφάνεια  πολλών υλικών   και .......μια χαρά τα καταφέραμε .

ΔΙΑΦΑΝΗ , ΗΜΙΔΙΑΦΑΝΗ, ΑΔΙΑΦΑΝΗ ΣΩΜΑΤΑ

Μερικά σώματα όπως το νερό ή το γυαλί(όχι το βαμμένο), επιτρέπουν τη διάδοση του φωτός στο εσωτερικό τους χωρίς να το διακόπτουν και ονομάζονται διαφανή.

Άλλα σώματα όπως το βαμμένο ή το θαμπό γυαλί και ο καπνός, διακόπτουν αρκετό από το φως που περνά από το εσωτερικό τους και ονομάζονται ημιδιαφανή.

Τα περισσότερα υλικά, όπως το ξύλο ή το μέταλλο και άλλα, διακόπτουν όλο το φως πριν αυτό περάσει από το εσωτερικό τους και ονομάζονται αδιαφανή.

Κυριακή 10 Μαρτίου 2013

σύνθετες λέξεις με το συν

ΣΥΝΘΕΤΑ ΜΕ ΤΟ ΣΥΝ-

Το ν πριν από τα ν , μ, λ , ρ ,σ, γ.

ν + ν = ν ν       συν + νέφος =σύννεφο

ν + μ = μμ      συν + μαθητής =συμμαθητής

ν + λ = λλ      συν + λόγος =σύλλογος

ν +ρ = ρρ         συν + ρίζα =σύρριζα
               

ν + σ = σσ       συν + σώμα=σύσσωμος

ν + γ = γγ       συν + γνώμη=συγγνώμη

 ΚΑΝΕ  ΚΛΙΚ  ΕΔΩ και σχημάτισε σύνθετες λέξεις


ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΜΕΤΡΑΕΙ Τ΄ΑΣΤΡΑ


ΚΑΝΕ   ΚΛΙΚ   στην εικόνα και διάβασε ηλεκτρονικά το βιβλίο

ΠΑΙΧΝΙΔΙ- ΓΡΙΦΟΣ

ΑΣΤΕΙΟ VIDEO : Άσε με επιτέλους να κοιμηθώ

Γραμματικής ....επανάληψη

Σάββατο 9 Μαρτίου 2013

ΠΑΙΧΝΙΔΙ : Γάτες και σκύλοι

Πώς παίζεται το παιχνίδι

Σ΄ αυτό το παιχνίδι υπάρχουν 3 γάτες και 2 σκυλιά τοποθετημένα εναλλάξ. Ο στόχος αυτού του παιχνιδιού είναι να μετακινήσετε τις γάτες και τα σκυλιά, έτσι ώστε να διαχωρισθούν, δηλαδή 3 γάτες και 2 σκυλιά, διαδοχικά σε μια σειρά. Κάθε φορά  πρέπει να μετακινήσετε ένα ζευγάρι γάτας και σκύλου που είναι δίπλα.  Αν υπάρχει ένα κενό μεταξύ της γάτας και του σκύλου, τότε δεν μπορείτε να τα μεταφέρετε.

Παρασκευή 8 Μαρτίου 2013

ΠΑΙΧΝΙΔΙ με γάτες

Πώς παίζεται το παιχνίδι :

Μπροστά σας εμφανίζονται πολλές γάτες .Κάποιες από αυτές περπατάνε και άλλες κάθονται .
Μια γάτα βρίσκεται σε σκιασμένο πλαίσιο .Αυτή είναι η οδηγός .
Θα πρέπει όλες οι γάτες να κάνουν ό,τι κάνει και αυτή .Αν αυτή κάθεται θα πρέπει να αναγκάσεις και τις άλλες, με το ποντίκι σου , να καθίσουν . Αν αυτή περπατάει θα πρέπει και οι άλλες να κάνουν το ίδιο .
ΠΑΝΩ ΔΕΞΙΑ ΣΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΤΟ ΣΚΟΡ ΣΟΥ .
ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ

ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΝΕΑ

Στις δυο τελευταίες αγωνιστικές η ομάδα μας δεν τα πήγε και τόσο καλά .
Στην 22η αγωνιστική έχασε από την  ομάδα της Συκιάς με 1-3 στο γήπεδο του χωριού μας και στην 23η αγωνιστική από την ομάδα της Ιερισσού με σκορ 2-0 .

Ακόμα στην κατηγορία των νέων , οι νέοι της Προποντίδας έχασαν από τους νέους του Αγίου Νικολάου με 3-2 .

Ελπίζουμε η ομάδα μας στους αγώνες που ακολουθούν να τα πάει καλύτερα .
                                                                                                                  Αλέξανδρος


Συμμετέχουμε στο διαγωνισμό << Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΣΟΥ .ΑΥΡΙΟ ΕΓΩ ΟΔΗΓΟΣ


ΗΦΑΙΣΤΕΙΑ

Πέμπτη 7 Μαρτίου 2013

ΗΦΑΙΣΤΕΙΑ και ΣΕΙΣΜΟΙ


Τα  ηφαίστεια και οι σεισμοί είναι διεργασίες που δρουν στο εσωτερικό της Γης.
Κανε ΚΛΙΚ στην εικόνα για να δεις πως είναι το εσωτερικό της Γης .




Δες  πώς λειτουργεί ένα ηφαίστειο .



Η λιθόσφαιρα της γης χωρίζεται σε λιθοσφαιρικές πλάκες
Αυτές μετακινούνται πολύ αργά(κατά χιλιοστά) από εσωτερικές δυνάμεις της Γης. Οι πλάκες απομακρύνονται, τρίβονται και συγκρούονται μεταξύ τους, προξενώντας έτσι σεισμό


ΚΑΝΕ   ΚΛΙΚ   στην εικόνα για να δεις πώς μετακινούνται οι Λιθοσφαιρικές πλάκες

                                                                                                                                                                                                

ΚΛΙΚ   στην εικόνα για να δεις τι πρέπει να κάνεις σε περίπτωση σεισμού .




και  ένα παιχνίδι .....για το σεισμό



BYZANTINOI και ΒΟΥΛΓΑΡΟΙ

Οι  Βούλγαροι τον 9ο αιώνα , παραβιάζοντας  την συνθήκη ειρήνης που είχαν υπογράψει με τους Βυζαντινούς , με αρχηγό τον Κρούμο , άρχισαν  επιδρομές στη Θράκη και έφτασαν μέχρι την Κωνσταντινούπολη . Ύστερα από σκληρές μάχες , οι Βυζαντινοί με τον αυτοκράτορά τους Νικηφόρο Α΄κατάφεραν  να τους αποκρούσουν .Δυστυχώς όμως σε μια μάχη  σκοτώθηκε  ο αυτοκράτορας .
Κατά μια παράδοση , ο Κρούμος έκοψε το κεφάλι του Νικηφόρου και το χρησιμοποιούσε σαν κύπελλο στα συμπόσια .

Οι σχέσεις των Βυζαντινών με τους Βουλγάρους βελτιώθηκαν στα χρόνια του Βούλγαρου βασιλιά Βόγορη , ο οποίος βαπτίστηκε χριστιανός και ονομάστηκε  Μιχαήλ . Χριστιανοί βαπτίστηκαν εκείνη την εποχή και πολλοί Βούλγαροι .

Άλλαξαν όμως τα πράγματα όταν βασιλιάς των Βουλγάρων έγινε ο Συμεών . Νέοι πόλεμοι άρχισαν με τους Βυζαντινούς .Ο αυτοκράτορας Νικηφόρος Φωκάς ,αφού πήρε βοήθεια από τους Ρώσους κατάφερε να τους αντιμετωπίσει .

Λίγα χρόνια αργότερα οι Βούλγαροι με βασιλιά τον Σαμουήλ άρχισαν πάλι τις επιθέσεις τους ενάντια των Βυζαντινών . Έφτασαν μέχρι την Πελοπόννησο κάνοντας φοβερές καταστροφές .

Στη μάχη στον Σπερχειό ποταμό όμως οι Βούλγαροι νικήθηκαν από τον βυζαντινό στρατό με  στρατηγό τον Νικηφόρο Ουρανό .




Λίγο αργότερα ο αυτοκράτορας Βασίλειος ο Β΄συνέτριψε το στρατό τους στο Κλειδί της Μακεδονίας. Ο Βασίλειος  τύφλωσε όλους τους αιχμαλώτους αφήνοντας ανά 100 έναν μονόφθαλμο για να τους οδηγήσει πίσω . Όταν  ο Σαμουήλ είδε το στρατό σε αυτή την κατάσταση πέθανε .

Από τότε ο Βασίλειος ο Β΄ ονομάστηκε  Βουλγαροκτόνος . .

                     ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ  ΤΗΣ ΠΗΝΕΛΟΠΗΣ ΔΕΛΤΑ
                          << ΤΟΝ  ΚΑΙΡΟ   ΤΟΥ  ΒΟΥΛΓΑΡΟΚΤΟΝΟΥ >>

EΚΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΛΑΒΩΝ


Ο Κύριλλος και ο Μεθόδιος εργάστηκαν στην Μοραβία για τρία χρόνια και :

·        Εκπαίδευσαν μαθητές και ιερείς .
·        Οργάνωσαν τη λειτουργία της εκκλησίας .
·        Κήρυξαν το χριστιανικό λόγο .
·        Επινόησαν το σλαβικό αλφάβητο , που είχε βάση το ελληνικό.
·        Μετέφρασαν τα ιερά κείμενα σε απλό και κατανοητό λόγο
·        Έβαλαν τις βάσεις της γραπτής σλαβικής γλώσσας
·        Βοήθησαν στην ανάπτυξη φιλικών σχέσεων ανάμεσα στους σλαβικούς λαούς και το Βυζάντιο

Μνημείο των δύο ιεραποστόλων στην πλατεία Slavyanskaya στη Μόσχα

Άγαλμα του Αγίου Μεθόδιου στο Όλομουτς της Τσεχίας

Μνημείο στο Κίεβο της Ουκρανίας
Σε ναό στο Μάριμπορ της Σλοβακίας
Μνημείο των δύο αδελφών στη Σλοβακία